۳ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱

براتی خبر داد:

آغاز شمارش معکوس راه‌اندازی طرح کک‌سازی ذوب‌آهن اصفهان

آغاز شمارش معکوس راه‌اندازی طرح کک‌سازی ذوب‌آهن اصفهان

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان از آغاز راه‌اندازی واحد کک‌سازی ذوب‌آهن خبر داد و آن را تحولی بزرگ در اشتغال‌زایی و صرفه‌جویی اقتصادی کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، صفرعلی براتی از تکمیل پروژه‌های طرح توازن ذوب‌آهن اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: ماه آینده با در مدار قرار گرفتن باطری شماره 3 کک‌سازی که آخرین پروژه طرح توازن است، ذوب‌آهن به ظرفیت اسمی 3.6 میلیون تن فولاد خام در سال دست پیدا می‌کند.

وی گفت: برای تولید این میزان فولاد خام (چدن) حدود یک میلیون و هشت صد هزار تن کک متالوژی لازم است که باطری شماره 3 نیمی از این نیاز را بر طرف می‌کند.

مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان یاد آور کرد: باطری شماره یک واحد کک‌سازی نیز در حال بازسازی و تعمیرات اساسی است که با راه‌اندازی آن در آینده نزدیک، حدود دو میلیون تن کک متالوژی تولید می‌شود و این میزان برای نیاز ذوب آهن در شرایط فعلی کافی است.

270 میلیون یورو در سال صرفه جویی ارزی

وی هزینه باطری شماره 3 در طرح توازن را حدود 350 میلیارد تومان دانست و ادامه داد: با تولید 900 هزار تن کک در این واحد و کاهش واردات این ماده، نزدیک به 270 میلیون یورو در سال صرفه‌جویی ارزی برای کشور و ذوب آهن حاصل می‌شود.

براتی افزود: به ازای هر تن فولاد حدود دو میلیون و پانصد هزار ریال قیمت تمام شده کک را کاهش و سودآوری قابل توجهی را برای ذوب آهن به همراه دارد.

وی سود آوری این واحد استراتژیک و مهم را سالانه 300 میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این طرح تصریح کرد: در زمان ساخت حدود یک هزار نفر مشغول به کار هستند و پس از راه‌اندازی نیز تعداد 350 نفر به طور مستقیم و نزدیک به یک هزار و 700 نفر به طور غیر مستقیم اشتغال‌زایی در کشور ایجاد می‌کنند.

مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به شکوفایی صنایع و خود باوری بیشتر متخصصان و مهندسان کشور خصوصی در صنعت فولاد گفت: شرایط تحریم سبب شده که کارشناسان داخلی، مدیریت و توانمندی خود را در زمینه طراحی، ساخت و عملیات اجرایی این پروژه مهم به نمایش بگذارند، به طوری‌که نقش پر رنگ متخصصان داخلی و خود باوری آنها در اجرای پروژه نامبرده، توان ساخت باطری کک سازی را در کشور ایجاد کرده است و در آینده می‌توان با تکیه بر توانمندی‌ها و مزیت‌های داخلی این‌گونه پروژه‌ها را در کشور اجرا و یا بازسازی کرد.

وی دیگر مزیت‌های کک‌سازی شماره 3 ذوب آهن اصفهان را، فعال شدن منابع زغال سنگ کشور و اشتغال‌زایی بیشتر معادن ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در سنگ آهن و معادن زغال سنگ، این واحد می‌تواند آنها را فعال و سود آور کرده و به ثروت ملی تبدیل کند.

براتی نقش رسانه‌ها را در انعکاس دستاوردهای مهم صنعت کشور یاد آور و تاکید کرد: در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور با هجمه بسیار گسترده ایجاد شده است، ارتباط و تعامل نزدیک با رسانه‌ها می‌تواند در انعکاس دستاوردهای ذوب آهن به عنوان خط نخست جبهه صنعت کشور بسیار تأثیر گذار باشد.

بهره‌برداری از سیل‌بند شهرک صنعتی اردستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از پایان عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه سیل‌بند شهرک صنعتی اردستان خبر داد.

سعادت بهرامی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه سیل‌بند شهرک صنعتی اردستان به پایان رسیده است، اظهار داشت: در شهرک صنعتی اردستان، با استقرار 39 واحد صنعتی واگذار شده، زمینه اشتغال 399 نفر فراهم شده است.

وی افزود: مساحت این شهرک 118 هکتار و امکان استقرار صنایعی از جمله نساجی، شیمیایی، غذایی، برق و کانی غیر فلزی در آن وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان یادآور کرد: با بهره‌برداری از این سیل‌بند از این پس علاوه بر هدایت آب‌های سطحی، از هجوم سیل‌های احتمالی نیز جلوگیری می‌شود.

1040 کیلوگرم سم موش‌کش در استان اصفهان مصرف شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان در باغ‌ها و مزارع استان یک‌هزار و 40 کیلوگرم سم موش کش از نوع فسفردوزنگ مصرف شد.

حسنعلی رحیمی اظهار داشت: موش از آفات عمومی و مبارزه با آن به عهده وزارت جهاد کشاورزی است، بنابراین مبارزه با موش در تمام مزارع و باغ‌های استان اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: موش‌ها از حلقه‌های اصلی زنجیره غذایی در طبیعت هستند، اما در صورت افزایش جمعیت نیاز به کنترل دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای مبارزه با موش‌های مضر، در مناطق مورد نظر پروپ برداری(تعیین تراکم، آستان زیان اقتصادی و بهترین زمان مبارزه) انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عمده خسارت موش‌ها، صدمه زدن به ریشه و پوسته تنه درختان، خسارت در انبارهای غله، حفر تونل و افزایش هرز آب نهرها در بخش کشاورزی است.

رحیمی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان، در سطح 14هزار و 650 هکتار باغ‌ها و مزارع استان اصفهان، یک‌هزار و 40 کیلوگرم سم موش کش از نوع فسفردوزنگ مصرف شد.

کد خبر 1773277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha